ادامه وعده و وعید‌های استانداری در جهت آبادانی؛
به گزارش تابناک سمنان: منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ساز توسعه شهر‌ها و اجرای دقیق مهاجرت معکوس با آبادانی و رفع مشکلات زیرساختی در روستا‌های کشور کوک خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 04 January 2021

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان و با حضور محمد امید ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در سال های گذشته برای کاهش سکونتگاه های غیر رسمی در کشور اقدامات زیادی انجام شد و یکی از دلایل به نتیجه منجر نشدن این طرح ها، حل نشدن بسیاری از مشکلات روستاها است.
وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد شهر آباد داشته باشیم باید ساز توسعه در روستاها کوک شود و روستاهای توسعه یافته ضامن توسعه مناطق شهری هستند.
منوچهر فخری تصریح کرد: پیامد بی مهری به روستاها، ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی در اطراف شهرها است و باید برای توسعه مناطق روستایی کشور روزافزون در تلاش باشیم.
فخری ادامه داد: اکنون سه روستای بدون بیکار در استان سمنان داریم که براساس برنامه ریزی های انجام شده این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۱۵ روستا افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه روستاهای جودانه، محمد آباد و ده ملا از روستاهای بدون بیکار استان سمنان به شمار می رود، گفت: می توان با الگو برداری از این روستاها، تعداد روستاهای بدون بیکار کشور را افزایش داد‌.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  در ادامه افزود: در استان سمنان ۳۰۸ روستای دارای شورا و ۲۵۶ روستای دارای دهیاری وجود دارد و یکی از مشکلات اساسی برای خدمات رسانی مطلوب تر به روستاییان، وسعت استان و پراکندگی روستاها است.
وی بیان کرد:  شناسایی ظرفیت روستاها یکی از معیارهای موثر در محرومیت زدایی است که باید بیش از پیش مسئولان در ارتباط این موضوع در تلاش باشند.
فخری خاطر نشان کرد: توجه و حمایت از روستاهای کمتر توسعه یافته در اولویت دولت تدبیر و امید در سال های گذشته بوده است و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه مناطق محروم باید از موازی کاری به طور جد پرهیز کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: اختیارات مسئولان استانی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم افزایش یابد.
فخری گفت: با درایت استاندار سمنان و تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی اکنون ۱۵ هزار خانه روستایی در استان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار